Sunday, June 23, 2019

ელექტრონული ონლაინ რესურსები


სასწავლო ონლაინ  რესურსი

Basic/Comparative/Superlative forms of the Adjectives




კლასი: V
 საგანი: ინგლისური ენა                                                                                                                     მასწავლებელი: მარინა ლივინა      
სასწავლო ელექტრონული რესურსის learningapps.org-ში შექმნა  განაპირობა  მე-5 კლასის     სახელმძღვანელოში  მოცემულმა თემატიკამ. რესურსი  განკუთვნილია იმ მოსწავლეებისათვის, რომლებიც სწავლობენ ზმნის ფორმებს. რესურსის გამოყენება შეიძლება  დაწყებით საფეხურზე მე-5, მე-6 და მე-7 კლასში შესწავლილის განსამტკიცებლად  ან  მასალის გასამეორებლად. მოცემული ციფრული რესურსი, მოსწავლეებს ეხმარება ინგლისურ ენაზე ზმნის ფორმების შესწავლაში, სასწავლო მასალის უკეთ დამახსოვრებაში. რესურსი ხელს უწყობს დასახული სასწავლო მიზნის სრულად მიღწევას. 
აღნიშნული რესურსი შეესაბამება ესგ-ით განსაზღვრულ მისაღწევ შედეგებს.       ეროვნულ სასწავლო გეგმაში მითითებულია,რომსასწავლო პროცესში აუცილებელია მრავალფეროვანი საგანმანათლებლო რესურსების გამოყენება, როგორც მასწავლებლებისთვის, ასევე მოსწავლეებისთვის (ესგ, შესავალი, თავი 2, მუხლი 8, 2011-2016). რესურსი პასუხობს ესგ-თი გათვალისწინებულ საგნობრივი სტანდარტის შედეგებს და ინდიკატორებს.
პირველი უცხოური ენის (ინგლისური ენის) სტანდარტი (I-IV კლასები)

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
შედეგების ინდექსი
ოსწავლემ უნდა შეძლოს:
Iუცხ.დაწყ.(I)1.
სტანდარტით განსაზღვრული მცირე ზომის ტექსტების მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება.     
Iუცხ.დაწყ.(I).2.
სიტყვების, წინადადებებისა და ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით  წარმოთქმა.
Iუცხ.დაწყ.(I).3.
ნაცნობ თემატიკაზე მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ნაცნობი თემატიკის გარშემო საუბარი.
Iუცხ.დაწყ.(I).4.
ზეპირი მეტყველების აქტივობების შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

აღნიშნული სასწავლო რესურსი შექმნილია მოსწავლეთა ასაკობრივი შესაძლებლობების გათვალისწინებით, მორგებულია მათ ინდივიდუალურ საჭიროებებზე, შედგენილია მათთვის გასაგებ და ადვილად აღსაქმელ ენაზე.
რესურსი გამოვიყენე მე-5 კლასში.  მისამართი ავტვირთე ფეისბუქ ჯგუფებში როგორც დავალება. გაკვეთილზე კი მოხდა მიღებული ცოდნის შემოწმწბა. მოსწავლეებმა  გაიხსენეს ნასწავლი, დაუკავშირეს ის ტექსტს. შეადგინეს წინადადებები აღნიშნულ ლექსიკაძე და გამოიყენეს შესწავლილი გრამატიკული მასალა.
 ამ აქტივობის დროს ყალიბდება ლოგიკური აზროვნება. რესურსმა მოსწავლეთა მაქსიმალური ჩართულობა უზრუნველყო და დამეხმარა დასახული მიზნების მიღწევაში.
რესურსი შესაძლებელია საგანმანათლებლო მიზნით  იმავე სახით გამოიყენოს ინგლისური ენის მასწავლებლებმა მსგავსი ტიპის დავალებისას როგორც საგაკვეთილო პროცესში ასევე საშინაო დავალების სახით.
ჩემი აზრით, ასეთი ფორმით მასალის მიწოდება მრავალფეროვანს ხდის სასწავლო პროცესს. როგორც მოგეხსენებათ, საშინაო დავალება გაკვეთილის გაგრძელებაა. მოსწავლეები განიმტკიცებენ გაკვეთილზე შეძენილ ცოდნას,  მათ უნვითარდებათ დამოუკიდებლად სწავლის უნარი.  ამგვარად  ამ ტიპის საშინაო დავალებები მოსწავლეს უფრო მოტივირებულს და სასწავლო პროცესში მეტად ჩართულს  ხდის.
ელ. რესურსი ხელს უწყობს 21- საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებას. მოცემული ასაკობრივი ჯგუფის მოსწავლეებისათვის სააინტერესოს და სახალისოს ხდის ელექტრონული რესურსებისა და ხდება თამაშით სწავლა.
ამ მხრივ შეძენილი ცოდნა  დიდხანს ამახსოვრდებათ და შესაძლებელს ხდის ამ ცოდნის სხვადასხვა ცხოვრებისეულ სიტუაციაში  ეფეტურ გამოყენებას.
რესურსი  გადის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ გამჭოლ კომპეტენციებზე:
1.წიგნიერების განვითარება  2. ციფრული (კომპიუტერული)  წიგნიერება 3. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია.
რესურსის გამოყენება მხოლოდ იმ შემთხვევაში  იწვევს პრობლემას თუ არ გვაქვს წვდომა ელექტროენეგიის წყაროსთან , ან არ გვაქვს შესაბამისი აღჭურვილობა         ( კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი)
აღნიშნული სასწავლო რესურსის გამოყენების შემდეგ გავაცნობიერე, რომ 21- საუკუნეზე მორგებულ დავალებებს და  სავარჯიშოებს, მოსწავლეები  თამაშად უფრო აღიქვამენ ვიდრე დავალებად, შესაბამისად შესრულებაც ეხალისებათ. მოსწავლეებს უჩნდებათ ინტერესი შესასწავლი მასალის მიმართ მზგავსი ტიპის აქტივობების შესრულებისას. სწორად მიცემული დავალება ბავშვში ინტერეს  აღძრას. მოსწავლეს  უნდა ეჩქარებოდეს დავალების შესრულება, ერთი სული უნდა ჰქონდეს მივიდეს სახლში  და დავალება შეასრულოს.
მოსწავლეები ინტერნეტში მოიძიებენ რესურს-


 შემდეგ ისინი თარგმნიან ზედსართავს.  სწორი პასუხის შემთხვევაში მოსწავლე გაადის მომდევნო ეტაპზე. არასწაორი თარგმანის შემთხვევაში ეკრანის მარჯვენა მხარეს მოთავსებული ყვავილი ჭკნება და  სიტყვის თარგმნისას ცარიელ ადგილას პროგრამა სვამს სწორ გაწითლებულ ასობგერებს შედეგაგ მოსწვლე ხედედს  სწორ თარგმანს .
რესურსის გამოყენება ეხმარება მოსწავლეს მასალის უკეთ გაგებასა და გააზრებაში, ლოგიკური აზროვნების ჩამოყალიბებაში.
რესურსი პასუხობს  სხვადასხვა სწავლის სტილისა და ინტელექტის მოსწავლეების ინდივიდუალურ საჭიროებას. სასწავლო პროცესი ხდება სახალისო და საინტერესო, იზრდება მოსწავლეთა მოტივაცია და ჩართულობა, მაღლდება მოსწავლეების აკადემიური მიღწევები.


სასწავლო ონლაინ  რესურსი


Irregular Verbs
(ინგლისური ენის არაწესიერი ზმნები)


საგანი: ინგლისური ენა 
კლასი: V
რესურსის ავტორი
სსიპ. ქ.ქუთაისის N 13  საჯარო სკოლის
ინგლისური ენის უფროსი მასწავლებელი:
მარინა ლივინა
სასწავლო ელექტრონული რესურსის learningapps.org-ში შექმნა  განაპირობა  მე-5 კლასის     სახელმძღვანელოში  მოცემულმა თემატიკამ. რესურსი  განკუთვნილია იმ მოსწავლეებისათვის, რომლებიც სწავლობენ ზმნის ფორმებს. რესურსის გამოყენება შეიძლება  დაწყებით საფეხურზე მე-4,მე-5 და მე-6 კლასში შესწავლილის განსამტკიცებლად  ან  მასალის გასამეორებლად. მოცემული ციფრული რესურსი, მოსწავლეებს ეხმარება ინგლისურ ენაზე ზმნის ფორმების შესწავლაში, სასწავლო მასალის უკეთ დამახსოვრებაში. რესურსი ხელს უწყობს დასახული სასწავლო მიზნის სრულად მიღწევას
აღნიშნული რესურსი შეესაბამება ესგ-ით განსაზღვრულ მისაღწევ შედეგებს.       ეროვნულ სასწავლო გეგმაში მითითებულია,რომსასწავლო პროცესში აუცილებელია მრავალფეროვანი საგანმანათლებლო რესურსების გამოყენება, როგორც მასწავლებლებისთვის, ასევე მოსწავლეებისთვის (ესგ, შესავალი, თავი 2, მუხლი 8, 2011-2016). რესურსი პასუხობს ესგ-თი გათვალისწინებულ საგნობრივი სტანდარტის შედეგებს და ინდიკატორებს.
პირველი უცხოური ენის (ინგლისური ენის) სტანდარტი (I-IV კლასები)

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
შედეგების ინდექსი
ოსწავლემ უნდა შეძლოს:
უცხ.დ.V.22.
მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.

უცხ.დ.V.23.
მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.

უცხ.დ.V.26.
მოსწავლეს შეუძლია სტრატეგიების გამოყენებგრამატიკულ
მოვლენებში გასარკვევად.

უცხ.დ.V.24.
 მოსწავლეს აქვს კონსტრუქციული დამოკიდე-ბულება დაბრკოლებების
მიმართ.


აღნიშნული სასწავლო რესურსი შექმნილია მოსწავლეთა ასაკობრივი შესაძლებლობების გათვალისწინებით, მორგებულია მათ ინდივიდუალურ საჭიროებებზე, შედგენილია მათთვის გასაგებ და ადვილად აღსაქმელ ენაზე.
რესურსი გამოვიყენე მე-5 კლასშიმისამართი ავტვირთე ფეისბუქ ჯგუფებში როგორც დავალება. გაკვეთილზე კი მოხდა მიღებული ცოდნის შემოწმწბა. მოსწავლეებმა  გაიხსენეს ნასწავლი, დაუკავშირეს ის ტექსტსამ აქტივობის დროს ყალიბდება ლოგიკური აზროვნება. რესურსმა მოსწავლეთა მაქსიმალური ჩართულობა უზრუნველყო და დამეხმარა დასახული მიზნების მიღწევაში.
რესურსი შესაძლებელია საგანმანათლებლო მიზნით  იმავე სახით გამოიყენოს ინგლისური ენის მასწავლებლებმა მზგავსი ტიპის დავალებისას როგორც საგაკვეთილო პროცესში ასევე საშინაო დავალების სახით.
ჩემი აზრით, ასეთი ფორმით მასალის მიწოდება მრავალფეროვანს ხდის სასწავლო პროცესს. როგორც მოგეხსენებათ, საშინაო დავალება გაკვეთილის გაგრძელებაა. მოსწავლეები განიმტკიცებენ გაკვეთილზე შეძენილ ცოდნასმათ უნვითარდებათ დამოუკიდებლად სწავლის უნარიამგვარად  ამ ტიპის საშინაო დავალებები მოსწავლეს უფრო მოტივირებულს ხდის. მიღებული ცოდნა კი მოსწავლეებს საშუალებას აძლევს აქტიურად იყვნენ ჩართული საგაკვეთილო პროცესში.
ელ. რესურსი ხელს უწყობს 21- საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებას. მოცემული ასაკობრივი ჯგუფის მოსწავლეებისათვის სააინტერესოს და სახალისოს ხდის ელექტრონული რესურსებისა და სხვდასხვა  საგანმანათლებლო თამაშების გამოყენება, ამასთან ამ მხრივ შეძენილი ცოდნა  დიდხანს ამახსოვრდებათ და შესაძლებელს ხდის ამ ცოდნის სხვადასხვა ცხოვრებისეულ სიტუაციაში  ეფეტურ გამოყენებას.
რესურსი  გადის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ გამჭოლ კომპეტენციებზე:
1.წიგნიერების განვითარება  2. მედიაწიგნიერება - ციფრული (კომპიუტერულიწიგნიერება 3. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია.
რესურსის გამოყენება მხოლოდ იმ შემთხვევაში  იწვევს პრობლემას თუ არ გვაქვს წვდომა ელექტროენეგიის წყაროსთან , ან არ გვაქვს შესაბამისი აღჭურვილობა         ( კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი)
აღნიშნული სასწავლო რესურსის გამოყენების შემდეგ გავაცნობიერე, რომ 21- საუკუნეზე მორგებულ დავალებებს და  სავარჯიშოებს, მოსწავლეები  თამაშად უფრო აღიქვამენ ვიდრე დავალებად, შესაბამისად შესრულებაც ეხალისებათ. მოსწავლეებს უჩნდებათ ინტერესი შესასწავლი მასალის მიმართ მზგავსი ტიპის აქტივობების შესრულებისას. სწორად მიცემული დავალება ბავშვში ინტერეს  აღძრას. მოსწავლეს  უნდა ეჩქარებოდეს დავალების შესრულება, ერთი სული უნდა ჰქონდეს მივიდეს სახლში  და დავალება შეასრულოს.
მოსწავლეები ინტერნეტში მოიძიებენ რესურს-

 ისინი დააწყვილებენ ზმნის პირველ და მეორე ფორმებს. სწორი პასუხის შემთხვევაში ზმნები ეკრანიდან ქრება, ხოლო თუ პასუხი არასწორია ზმნების ჩარჩოები წითლდება. არასწორი პასუხის შემთხვევაში ზმნებს 2ჯერ დაწკაპებით განაცალკავებთ და შეაწყვილებთ სწორ ფორმასთან.
რესურსის გამოყენება ეხმარება მოსწავლეს მასალის  უკეთ გაგებასა და გააზრებაში, ლოგიკური აზროვნების ჩამოყალიბებაში. რესურსი პასუხობს  სხვადასხვა სწავლის სტილისა და ინტელექტის მოსწავლეების ინდივიდუალურ საჭიროებას. სასწავლო პროცესი ხდება სახალისო და საინტერესო, იზრდება მოსწავლეთა მოტივაცია და ჩართულობა, მაღლდება მოსწავლეების აკადემიური მიღწევები.

No comments:

Post a Comment

EMAZE.ME   <iframe src="https://app.emaze.com/@AOTRZOZWC/welcome-to-the-virtual-lesson" width="960px" height="54...