Thursday, June 20, 2019

The Earth Day - დედამიწის დღე Let’s Save the Earth - გადავარჩინოთ დედამიწა

სასწავლო თემის ავტორი
სსიპ. ქ.ქუთაისის N 13 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის უფროსი მასწავლებელი: მარინა ლივინა
თემის დასახელება
The Earth Day - დედამიწის დღე
Let’s Save the Earth - გადავარჩინოთ დედამიწა
თემის შინაარსი
მოსწავლეები  მოიძიებენ  ინფორმაციებს დედამიწის დღესთან დაკავშირებით, ეკოლოგიური პრობლემების აქტუალურობაზე, დედამიწაზე ზრუნვის მნიშვნელობაძე  და   წარმოადგენენ  პრეზენტაციებს თუ რა შეუძლია გააკეთოს ადამიანმა რომ გადაარჩინოს და დაეხმარსოს ჩვენს პლანეთას
საგანი
ინგლისური ენა
დონე/კლასი
კლ. დაწყებითი საფეხური - IV დონე (.IV)
განხორციელების დროის ჩარჩო
5 – 40 წუთიანი გაკვეთილი
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
უცხ.დ.IV.19. მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.
უცხ.დ.IV.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
უცხ.დ.IV.22. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, ჯგუფის წევრებთან თანამშრომლობა.
*      სხვებს აცდის პასუხს;
*      ახერხებს თანაგუნდელებთან შეთანხმებას ფუნქციების, სამუშაოს განაწილების თაობაზე;
*      შეძლებისდაგვარად ეხმარება ჯგუფის წევრებს.
უცხ..IV.11. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
*      პასუხობს/სვამს მარტივ კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე პასუხობს ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს
*      ენობრივი დეფიციტის შემთხვევაში მიმართავს სხვადასხვა არავერბალურ საშუალებას (მაგ., მიმიკას, ჟესტიკულაციას, მითითებას);
უცხ..IV.12. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრაციების აღწერა.
უცხ..IV.13. მოსწავლეს შეუძლია საკომპენსაციო საშუალებების გამოყენება.
*      ითხოვს დახმარებას მასწავლებლის ან თანაკლასელისაგან
*      ენობრივი დეფიციტის შემთხვევაში მიმართავს სხვადასხვა არავერბალურ საშუალებას
უცხ..IV.16. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე სხვადასხვა ტიპის პროექტის (მაგ., თანაკლასელების ნახატების /ნაკეთობების გამოფენის მოწყობასპექტაკლის დადგმა,უცხოური სამზარეულოს სხვებისთვის გაცნობა და სხვა) განხორციელება.
*      გუნდის წევრებთან და მასწავლებელთან ერთად გეგმავს პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
*      გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვრავს და ინაწილებს ფუნქციებს;
*      გუნდის თითოეულ წევრთან ერთად ასრულებს მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას;
*      მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით მოიძიებსსათანადო რესურსებს;
*      გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის დახმარებით შეარჩევს და დაამუშავებს მოძიებულ მასალას;
*      მასწავლებლის დახმარებით აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.
უცხ..IV.17. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
*      მოაქვს საჭირო ნივთები;
უცხ..IV.18. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
*      ხალისით მონაწილეობს აქტივობებში;
უცხ..IV.19. მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.
*      ეფექტურად იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს
*      მოიძიებს ინფორმაციას როგორც სკოლაში, ისე სკოლის გარეთხელმისაწვდომ რესურსებში
*      მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით;
უცხ..IV.20. მოსწავლეს აქვს კონსტრუქციული დამოკიდებულება დაბრკოლებების მიმართ.
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე
*      არ უფრთხის შეცდომების დაშვებას;
*      სვამს შეკითხვებს, როცა რაიმე არ ესმის;
*      ითხოვს დახმარებას, როდესაც სიძნელეს აწყდება;
პროექტის  ამოცანები:

*  მოზარდებში  გარემოს  დაცვისა  და  მასზე  დადებითი  ზემოქმედების   უნარების ჩამოყალიბება და განვითარება.
*  მოსწავლეებში   ლექსიკური მარაგის გამდიდრება აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით  რათა მათ შეძლონ ინგლისურ ენაზე საკუთარი აზრის გამოხატვა და მსჯელობა.
*  მოსწავლეებში  ეფექტური კომუნიკაციის  და თანამშრომლობის უნარების ჩამოყალიბება.
*  თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით  სხვადასხვა რესურსების  შექმნა აღნიშნული თემის პოპულარიზაციისათვის.

პროექთის აქტუალურობა
გარემოს დაცვის პრობლემა არ კარგავს თავის აქტუალობას უკანასკნელი ათწლედებია. ჩვენთვისმასწავლებლებისთვის, მეტად მნიშვნელოვანია   დავანახოთ  ჩვენს აღსაზრდელებს, თუ როგორ გავლენას ახდენს ადამიანის  საქმიანობა ბუნებაზე, რა  ცვლელებებს იწვეწვს ის  გარემოში  და  როგორ  შეიძლება   გავხადოთ  ადამიანის ზეგავლენა სასარგებლო და  სიკეთის მომტანი ბუნებისათვის. მიმაჩნია, რომ  სწორედ ადრეულ ასაკში უნდა მოხდეს  ამ სასიცოცხლო  აუცილებლობის უნარ-ჩვევების  ჩამოყალიბება, რათა  მომავალში მათი გამოყენება თითეულ მათგანს მოთხოვნილებად ექცეს.

პროექტის განხორციელების წინაპირობები

მოსწავლეები ფლობენ გარკვეულ საბაზისო უნარ-ჩვევებს (წერით, კითხვით და  ზეპირმეტყველებითს) ასევე შეუძლიათ ხატვა და თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენება (კომპიუტერის საშუალებით საჭირო ინფორმაციების მოძიება)
პროექტის სასწვლო მიზნები და შედეგები
*      მოსწავლეებში ლექსიკური მარაგის გამდიდრება აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით  რათა მათ შეძლონ ინგლისურ ენაზე საკუთარი აზრის გამოხატვა და მსჯელობა.
*      ნფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება 
*      კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
*      იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
გარემოს  დაცვისა  და  მასზე  დადებითიდ  ზემოქმედების   უნარების ჩამოყალიბება მოზარებში.
*      თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით შექმნან სხვადასხვა რესურსები  აღნიშნული თემის პოპულარიზაციისათვის.
*      მედიაწიგნიერება 
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები


*      რა ვიცით დედამიწის შესახაბ?
*      რომელია დედამიწის გარემოს პრობლემები?
*      როგორ შეგვიძლია გადავჭრათ ეს პრობლემები?
*      ჩამოთვალეთ გარემოს მოფრთხილების ხერხები
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე

·         პროექტის  გეგმის  შედგენა
·         მოსწავლეთა  დაყოფა  ჯგუფებად 
პროექტის გახორციელების პერიოდში შესარულებული
აქტივიბები:
აქტოვობა 1. ( I გაკვეთილი)
თემის ირგვლივ ინგორმაციის მოძიება ჯგუფებში
აქტივოაბ 2. ( II გაკვეთილი)
იფორმაციის სისტემატიზაცია ვიზუალიზაცია
აქტოვობა 3. ( III გაკვეთილი)
პოსტერების, პლაკატების, ფლაერების დამზადება
აქტივობა 4. ( IV გაკვეთილი)
პრეზენტაციის მომზადება
აქტოვობა 5. ( V გაკვეთილი)
პრეზენტაციის წარდგენა

პროექტზე  მუშაობის დასრულების შემდეგ
(პროდუქტი)
·         პრეზენტაცია
·         საინფორმაციო პლაკატი
·         ფლაიერი
პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების სტრატეგია:    
მთელი პროექტის განმავლობაში ვაწარმოებდი მონიტორინგს რაც დამეხმარა გამომევლინა  გარკვეული  ცვლილებები და შესაძლო ხარვეზები .
რაც შეეხება დროის მენეჯმენტს, ჩვენ მოვახერხეთ და ზუსტად ჩავეტიეთ წინასწარ გათვლილ დროში
პროექტისათვის საჭირო სასწავლო რესურსები
·         ტექნიკა

*      კომპიუტერი, მობილური ტელეფონი
*      ინტერნეტკავშირი
*      მეხსიერების ბარათი „F დისკი - ფლეშკა’
*      ფერადი პრინტერი
*      თაბახევი, ფორმატები

პროგრამული უზრუნველყოფა
*      ვორდის პროგრამა
*      ინტერნეტძიება
o  
სახელმძღვანელო
სახელმძღვანელო Building Blocks 4

დასკვნა

ჩვენი პროექტი წარმატებით განხორციელდა. ჩვენ გავედით მთავარ მიზანზე: მოსწავლეებმა გაიმდიდრეს ლექსიკური მარაგი  აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით . მათ შეძლეს ინგლისურ ენაზე  საკუთარი აზრის გამოხატვა და მსჯელობა ზემოთ აღნიშნულ საკითხზე.მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდათ  ეფექტური კომუნიკაციის  და თანამშრომლობის უნარები .თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით, აღნიშნული თემის პოპულარიზაციისათვის შექმნეს სხვადასხვა რესურსები: ფლაერები, პოსტერები.

















No comments:

Post a Comment

EMAZE.ME   <iframe src="https://app.emaze.com/@AOTRZOZWC/welcome-to-the-virtual-lesson" width="960px" height="54...