მოსწავლის
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა (ისგ) არის
სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების მქონე (სსსმ)
მოსწავლისათვის
შექმნილი, ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაფუძნებული სასწავლო გეგმა.
მოსწავლე (სახელი, გვარი)
|
საბა
ნოზაძე
|
||||||||||||
პირადი ნომერი
|
|
||||||||||||
სკოლა
|
სსიპ
143-ე საჯარო სკოლა
|
||||||||||||
კლასი
|
5-ე
|
||||||||||||
დაბადების თარიღი
|
16.06.2009
|
||||||||||||
ასაკი
|
10
|
||||||||||||
მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის სახელი,
გვარი
|
დედა
-თ.ნ
მამა
-ვ. ნ.
მეურვე/მზრუნველი
-
|
||||||||||||
ტელეფონის ნომერი
|
557
61-59-
557
16-00-
|
||||||||||||
იურიდიული მისამართი
|
ქ.თბილისი,
დასახლება თემქა, შატილის ქ. N
|
||||||||||||
ფაქტობრივი მისამართი
|
ქ.თბილისი,
დასახლება თემქა, შატილის ქ. N
|
||||||||||||
მისამართი
|
ქ.თბილისი,
დასახლება თემქა, შატილის ქ. N
|
||||||||||||
ელ ფოსტა
|
-------
|
||||||||||||
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
იქმნება მულტუდისციპლინური გუნდის მიერ მოსწავლის სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების დადასტურებიდან ერთი თვის
ვადაში, ხოლო უკვე იდენტიფიცირებული მოსწავლეებისთვის 2
კვირის ვადაში.
ისგ-ის შექმნის თარიღი (წელი, თვე, რიცხვი)
20.09.2019
მოსწავლის
ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირი მარინა ლივინა
სსსმ მოსწავლისათვის სკოლამ უნდა განსაზღვროს ინდივიდუალური სასწავლო
გეგმის შესამუშავებლად სამუშაო ჯგუფი (ისგ ჯგუფი), რომელშიც ერთიანდებიან სსსმ მოსწავლის საგნის მასწავლებლები, მშობელი,
ფსიქოლოგი, სპეციალური მასწავლებელი. ისგ-ის შეხვედრები
მნიშვნელოვანია ჩატარდეს წელიწადში მინიმუმ 4-ჯერ (იხ. ცხრილი). შეხვედრებზე განიხილება გეგმის შესრულების მიმდინარეობა და გეგმაში შესატანი ცვლილებები (თუკი, ამის საჭიროება არსებობს). გეგმის განხორციელების მონიტორინგის შედეგად გეგმა ექვემდებარება პერიოდულ ცვლილებებს.
|
|||||||||||||
შენიშვნა: თუკი, წლის მანძილზე ჩატარდება
საჭიროებით განსაზღვრული შეხვედრა, ცხრილს დაემატება შესაბამისი ჩანაწერები.
|
(1)
შეხვედრა - I სემესტრის დასაწყისში, თარიღი --------------- ისგ - ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი
|
|
|
სახელი, გვარი
|
საგანი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2)
შეხვედრა
- I
სემესტრის ბოლოს, თარიღი -------------------- ისგ - ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი
|
|
|
სახელი, გვარი
|
საგანი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3)
შეხვედრა -
II სემესტრის
დასაწყისში, თარიღი ------------- ისგ - ის
შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი
|
|
|
სახელი, გვარი
|
საგანი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(4)
შეხვედრა
- II სემესტრის ბოლოს ------------------- ისგ - ის შეხვედრის მონაწილეები
|
||
|
სახელი, გვარი
|
|
|
სახელი, გვარი
|
საგანი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მონაცემები სპეციალური
საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლისთვის მიმდინარე სასწავლო პროცესის თაობაზე
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმით სწავლების საჭიროება
(განმარტება: ეროვნული სასწავლო გეგმით
განსაზღვრული შედეგების რაოდენობრივი და/ან თვისებრივი ცვლილება, რაც გულისხმობს
სასწავლო მიზნების მოდიფიცირებას - რაოდენობრივ შემცირებას, გამარტივებას
მოსწავლის მზაობისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებით).
|
დიახ
+
|
არა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, მიუთითეთ ის საგნობრივი პროგრამები
(საგნები), რომელთა ფარგლებშიც საჭიროა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნის/ების განსაზღვრა
ქართული ენა, მათემატიკა, ინგლისური, ბუნება, მე
და საზოგადოება, ხელოვნება, მუსიკა.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შინ
სწავლების საჭიროება
(განმარტება: იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ჯანმრთელობის მდგომარეობა
არ აძლევს სკოლაში სიარულის საშუალებას, სკოლა მიმართავს მულტიდისციპლინურ გუნდს, რომლის დასკვნის საფუძველზეც სსსმ მოსწავლე სწავლას განაგრძობს შინ
სწავლების ფორმით. ამ შემთხვევაში მოსწავლე ირიცხება სკოლაში, მაგრამ არ ესწრება გაკვეთილებს.
სკოლა უდგენს მას
ინდივიდუალური სწავლების გეგმას, რომლის მიხედვითაც
მოხდება სსსმ მოსწავლის შინ სწავლება).
|
დიახ
|
არა
+
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი
პასუხის შემთხვევაში, მიუთითეთ:
შინ
სწავლების ხანგრძლივობა:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
შინ
სწავლებით უზრუნველყოფილი საგნები: ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
პასუხისმგებელი
მასწავლებელი/ები ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
დატვირთვა
კვირის განმავლობაში: –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინდივიდუალური განრიგის საჭიროება
(განმარტება:
იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ჯანმრთელობის მდგომარეობის,
ქცევის სირთულეების ან სხვა მიზეზის გამო უჭირს ყველა გაკვეთილზე დასწრება და
სკოლასთან ადაპტაცია, მულტიდისციპლნური გუნდის გადაწყვეტილებით, შესაძლებელია ის
საჭიროებდეს გაკვეთილებზე დასწრების ინდივიდუალურ განრიგს).
|
დიახ
|
არა
+
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი
პასუხის შემთხვევაში, სასწავლო დღეებისთვის დააკონკრეტეთ გაკვეთილები, რომელსაც
მოსწავლე ესწრება
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
გარემოს აკომოდაციის საჭიროება
(განმარტება: სასწავლო გარემოს აკომოდაცია
ნიშნავს სასწავლო გარემოს ისეთი ცვლილებას, რომელიც არ იწვევს ეროვნული სასწავლო
გეგმის შინაარსის შეცვლას, არამედ ხელს უწყობს სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების მქონე მოსწავლისთვის შესაბამისი სასწავლო გარემოს და პირობების
შექმნას)
|
დიახ
|
არა
+
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი
პასუხის შემთხვევაში, შემოხაზეთ საჭირო აკომოდაციის სახეები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ა) ინსტრუქციის აკომოდაცია:
·
ჟესტების ენა;
·
ბრაილის ანბანი;
·
კომუნიკაციის ალტერნატიული საშუალებების
გამოყენება (ბარათებით კომუნიკაცია);
·
ტექსტის ლექსიკის გამარტივება
·
ვიზუალური მინიშნება;
·
ვიზუალური ცხრილი;
·
ფონტის გაზრდა;
·
ტექსტში მნიშვნელოვანი ადგილების
მონიშვნა;
·
ინსტრუქციის პერიფრაზირება;
·
ინფორმაციის გამეორება;
·
აუდიო მასალის გამოყენება.
|
ბ) გარემო პირობების აკომოდაცია:
·
სკოლისა და კლასის ფიზიკური გარემო;
·
საკლასო ოთახის მდებარეობა;
·
მერხების განლაგება;
·
მოსწავლეთა განთავსება;
·
განათება;
·
ადაპტირებული ავეჯი, სივრცე;
· სწავლების სტრატეგია.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გ) შეფასების აკომოდაცია:
·
წერითი გამოცდის/ტესტირების ზეპირით
ჩანაცვლება ან პირიქით;
·
ასისტენტი, რომელიც მონიშნავს პასუხებს;
·
გამადიდებელი, ლუპა;
·
ხმის გამაძლიერებელი;
·
კალკულატორი.
|
დ) დროის, გრაფიკის აკომოდაცია:
·
დროის გაზრდა;
·
შეფასების, გამოცდის ეტაპობრივი
ჩატარება;
·
დროის დაგეგმვა;
·
დასწრების ინდივიდუალური გრაფიკი;
·
შესვენების ინდივიდუალური გრაფიკი
· დღის გრაფიკი, აქტივობების ხანგრძლივობა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დამატებითი
სერვისების საჭიროება
(განმარტება: შესაძლოა სსსმ მოსწავლეს
ესაჭიროებოდეს დამატებითი სერვისები სკოლაში სრულფასოვანი ინტეგრაციის
ხელშეწყობისთვის, მაგ. ინდივიდუალური გაკვეთილები რესურს ოთახში, ინდივიდუალური ასისტენტის მომსახურება, მობილობა-ორიენტაციის
ტრენერი, ჟესტური ენის თარჯიმანი, სასკოლო ავტობუსით მომსახურება, ადაპტირებული
ავეჯით სარგებლობა და სხვ.)
|
დიახ
|
არა
+
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი
პასუხის შემთხვევაში, დააკონკრეტეთ
საჭირო სერვისი:
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შენიშვნა: დადებითი პასუხების შემთხვევაში პირადი საქმე
უნდა შეიცავდეს შესაბამის დოკუმენტაციას (სამედიცინო ინფორმაცია,
მულტიდისციპლინური გუნდის დასკვნა, სხვა სპეციალისტების დასკვნა), რომელშიც
შესაბამისი სპეციალისტის მიერ დასაბუთებული უნდა იყოს აღნიშნული საჭიროებები.
კლასის დამრიგებლის ხელმოწერა ______________________________________
დირექტორის ხელმოწერა ______________________________________________
მშობლის
ხელმოწერა __________________________________________________
შეფასების შედეგები
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა უნდა ითვალისწინებდეს
ინფორმაციას ბავშვის აკადემიური, კოგნიტური, სოციალური,
ქცევითი, ემოციური, მოტორული და სხვა სფეროების
შესახებ
აკადემიური უნარები
(აფასებს საგნის
მასწავლებელი)
|
ძლიერი მხარეები
|
სუსტი მხარეები
|
წერა
|
კალამი უჭირავს სწორი სამთითა პოზიციაში.
წამყვანი ხელი არის მარჯვენა. შეუძლია საკუთარი სახელისა და გვარის წერა.
შეუძლია მარტივი ნაცნობი სიტყვების დაწერა, თუმცა უშვებს ორთოგრაფიულ და
გრამატიკულ შეცდომებს.
|
უჭირს დახატოს მარტივი და რთული
ორგანზომილებიანი ფიგურები. წერისას ფურცელს არ აფიქსირებს მეორე ხელით. სახელის
დაწერისას ეშლება ასოები. გადაწერისას არ იცავს პუნქტუაციას. ვერ წერს უცხო,
გრძელ სიტყვებს დამოუკიდებლად. ხშირად წერისას ასოები ერევა ერთმანეთში.
|
კითხვა
|
საბა კითხულობს დამარცვლით ნელი ტემპით.
|
კითხვისას უშვებს შეცდომებს. ხშირ
შემთხვევაში ვერ ამჩნევს დაშვებულ შეცდომებს.უჭირს წაკითხული წინადადებიდან
აზრის გაგება და გადმოცემა. ვერ კითხულობს ასაკის შესაბამის ტექსტს.
|
თხრობა
|
შეუძლია პატარა ამბის ან ფაქტის მოყოლა
ეპიზოდურად.ამბავს გადმოსცემს ღია და დახურულ კითხვებზე პასუხის გაცემის
მეშვეობით. დასმულ შეკითხვებს ძირითადად ერთი ან ორი სიტყვით პასუხობს. შეუძლია
მოცემული მარტივ სიუჟეტურიანი სურათების აღწერა რამდენიმე სიტყვით.
|
ვერ კითხულობს ასაკის შესაბამის მარტივ
ტექსტს და ვერ გამოყოფს საკვანძო საკითხებს. უჭირს ამბის მოყოლა მოვლენების
თანმიმდევრობის დაცვით.
|
ანგარიში
|
ესმის ცნებები ბევრი-ცოტა, დიდი-პატარა,
მაღალი-დაბალი. ცნობს რიცხვებს 100-ის ფარგლებში. შეუძლია ერთ და ორნიშნა
რიცხვების მიმატება ქვეშმიწერით.
|
უჭირს ერტ და ორნიშნა რიცხვების გამოკლება.
არ იცის სრულად გამრავლების ტაბულა. მოსწავლე ვერ ასრულებს ასაკის შესაბამის
მათემატიკურ ამოცანებს.
|
კოგნიტური (შემეცნებითი) უნარები
(აფასებს სპეც მასწავლებელი ან/და ფსიქოლოგი
)
|
ძლიერი მხარეები
|
სუსტი მხარეები
|
აღქმა
|
აღიქვამს და
ასახელებს ძირითად ფერებს. მართივი ფორმებიდან შეძლო მხოლოდ სამი ფორმის
სახელდება. შეუძლია ღამისა და დღის განსხვავება. აღიქვსმ რაოდენობას
(ბევრი0ცოტა), ზომას (მაღალი-დაბალი, გრძელი მოკლე). შეუძლია საგნობრივი
გამოსახულების ცნობა და მათ ჩრდილთან დაკავშირება. ერთმანეთზე დახატული
ფიგურებიდან აღიქვა რამდენიმე ფიგურა. შეუძლია სამგანზომილებიანი ნახატის აღქმა.
შეფასების პროცესში შეძლო მოცემული ლაბირინთიდან დამოუკიდებლად და უშეცდომოდ
გამოსვლის პოვნა. აღიქვამს და ანაწილებს ქაღალდზე სივრცეს თანაბრად.
|
უჭირს ნაკლული ნახატების ამოცნობა და
ნაკლული დეტალების პოვნა.
|
ყურადღება
|
ყურადღების
შეფასებული ტესტის თანახმად მისი ყურადღება მცირედ ჩამორჩება ასაკობრივი
განვითარების ნორმას. ყურადღების სუბტესტში დააგროვა 78 ქულა.დაკვირვების
შედეგად მას არ უჭირს დიდხანს ყურადღების ფოკუსირება მოცემულ დავალებაზე. არ
უჭირს გარე აუდიალური (სმენითი) და ვიზუალური (მხედველობითი) არასამიზნე
სტიმულების გაცხრილვა. შენარჩუნებული ყურადღება
არის საშუალო (10-20) წუთი.
|
უჭირს ყურადღების გადატანა და გადანაცვლება
ერთი საქმიანობიდან მეორეზე. უჭირს ერთდროულად ორ აქტივობაზე ყურადღების
გადანაწილება.
|
მეხსიერება
|
შეუძლია ხუთი და მეტი
ფიგურის დამახსოვრება და შემდგომში მათი აღდგენა.
|
ვიზუალური მეხსიერების სტანდარტული ტესტით
შეფასების შედეგად გამოვლინდა, რომ მოსწავლის ვიზუალური მეხსიერება ასაკობრივი
განვითარების ნორმის ქვედა ზღვარის მაჩვენებელია.აღდგენა. სმენითი მეხსიერების
განვითარების თვალსაზრისით, სტანდარტულ ტესტში მან დააგროვა 6 ქულა, რაც
მიუთითებს, რომ სმენითი მეხსიერება ასაკობრივი განვითარების ნორმის ქვედა
ზღვარზეა. ხანმოკლე მეხსიერების შეფასებისას შეუძლია მხოლოდ 4 რიცხვის
დამახსოვრება და შემდეგ აღდგენა. სმენითი ოპერატიული მეხსიერების შეფასებისას
მოახერხა ორი რუცხვის დამახსოვრება და შემდეგ უკუმიმართულებით აღდგენა.
|
აზროვნება
|
არავერბალური
ინტელექტიი მაჩვენებელი მცირედ ჩამორჩება ასაკობრივი ნორმის ფარგლებს და
შეადგენს 74 ქულას. ასახელებს საკუთარ სახელს და გვარს, ოჯახის წევრების
სახელებს, იცის დაბადების თარიღი, საკუთარი მისამართი, ტელეფონის ნომერი და ა.
შ. მიუთითებს სხეულის ძირითად ნაწილებს და განსაზღვრავს მათ რაოდენობასა და
ფუნქციურ დანიშნულებს. შეუძლია საგანთა ზეპირი კატეგორიზაცია. იცის და ასახლებეს
კვირის დღეებს უშეცდომოდ. განარჩევს დღე-ღამის რითმს. შეუძლია მარტივი
ფიგურების, მათ ფონურ გამოსახულებასთან (ჩრდილთან) დაკავშირება. შეუძლია
სურათების ნაწილების მოძებნა და მისადაგება, ასევე ჩამოთვალოს საგნები მათი
ფუნქციების დასახელების შემთხვევაში (მაგ: რითი ვხატავთ, რითი ვჭრით და ა.შ.).
შეუძლია ნაცნობი ობიექტების დაწყვილება ასოციაციურად. ასხვავებს მარჯვენას და
მარცხენას. ესმის ცნებები ქვეშ, უკან, მაღლა, დაბლა. შეუძლია მსგავსი და
განსხვავებული საგნების გარჩევა.
|
უჭირს შინაური და გარეული ცხოველების
გარჩევა, წელიწადის დროებისა და თვეების დასახელება. ვერ განსაზღვრავს
ამჟამინდელ სეზონს, ასევე უჭირს თვისა და კვირის დღის დასახელება. ვერ შეძლო
მარტივი ტიპის მეოთხე ზედმეტი/განსხვავებული ფიგურის იდენტიფიცირება. ვერ ასხვავებს
ძირითად პროფესიებს - ექიმი, მილიციელი, ფეხბურთელი, მხატვარი. უჭირს
გამოტოვებული საგნის ლოგიკურად შევსება და საგნებს შორის მიზეზ შედეგობრივი
კავშირების დამყარება.
|
მეტყველება
|
მისი მეტყველება
გასაგებია მსმენელთათვის. შეუძლია საკუთარი ცხოვრებიდან ამბის ეპიზოდურად
გადმოცემა, მარტივი ფორმის კითხვის ფორმულირება. ესმის მარტივი ერთ და
ორსაფეხურიანი ინსტრუქციის გაგება.
|
სწრაფი სახელდების ტესტში, რომელიც ზომავს,
თუ რამდენად მარტივად და სწრაფად ახერხებს ბავსვი ობიექტის ცნობას, მის
დაკავშირებას ვერბალურ სიმბოლოსთან (სიტყვასთან/სახელთან) და პროდუქციას,
მოსწავლემ დააგროვა 79 ქულა, რაც მცირედით ჩამორჩება ასაკობრივი განვითარების
ნორმას. უჭირს აზრის ნათლად და გარკვევით ჩამოყალიბება, აგრეთვე საკუთარი
მოსაზრების არგუმენტირება, მსჯელობა და დასაბუთება. რთული და უცხო ტიპის
ინსტრუქციის მიცემისას საჭიროებს მოდელირებას.
|
ქცევა და ემოცია
|
შექებისას მისი
მოტივაცია იზრდება. მშობლის გადმოცემით წყენა და გაბრაზება მალე უვლის. არ
აღენიშნება თვითდამაზიანებელი ქცევა.
|
საკმაოდ ჯიუტი
ბავშვია. მშობლის გადმოცემით საერთოდ არ იღებს შენიშვნას, ასევე არ მიყვება
სასკოლო წესებს. კლასშიც და სახლშიც მოუსვენარია. შეუძლია შუა გაკვეთილძე ადგეს
და დაიწყოს სიარული ან საუბარი. ხშირად ხვდება კონფლიქტურ სიტუაციაში. როგორც
მოსწავლე ამბობს ის ჩხუბობს მაშინ, როდესაც ვინმე აყენებს სიტყვიერ შეურაწყოფას.
პატარა წარუმატებლობაზეც ეწყება შფოთვა და ცდილობს დაანებოს თავი დავალების
შესრულებას. ასევე მალე ღიზიანდება, როცა სასურველს არ იღებს.
|
კomunikacია
|
წამყვანი
საკომუნიკაცია საშუალება მეტყველებაა. კომუნიკაბელურია და უყვარს თანატოლებთან
ურთიერთობა. მეგობრობს ორ თანაკლასელთან. მშობლის გადმოცემით მეზობელ
ბავშვებთანაც კარგად მეგობრობს. უფროსებთან საუბრისას არის თავაზიანი.
|
ასაკობრივ ნორმასთან
მიმართებაში აქვს ღარიბი ლექსიკური მარაგი.
|
msxvili motoruli
unarebi
|
სირთულეები არ ვლინდება.
|
|
natifi motoruli
unarebi
|
სირთულეები
არ ვლინდება.
|
|
funqciuri unar-Cvevebi (კვება, ჩაცმა გახდა, ტუალეტი,
საკუთარი ნივთების მოწესრიგება...)
|
მშობლის გადმოცემით
თვით-მოვლის უნარ-ჩვევებში დამოუკიდებელია. უვლის საკუთარ თავდა და ნივთებს.
დამოუკიდებლად მოიხმარ ტექნიკას, როგორიცაა: ტელევიზორი, კომპიუტერი, ტელეფონი.
საბას გააჩნია საკუთარი კუთხე სადაც თამაშობს და მეცადინეობს. მშობლის
გადმოცემით საზოგადოებრივ ტრანსპორტში მოქცევის წესები იცის. იცის ფულის
დანიშნულება. ცნობს ქაღალდისა და ხურდა ფულის კუპიურებს.
|
უჭირს დასაბრუნებელი
ხურდა ფულის დაანგარიშება. ვერ ცნობს საათს. მშობლის გადმოცემით მოსწავლე
ზოგადად ფრთხილია, სკოლაში, რომელიც სახლთან ახლოს არის დადის დამოუკლიდებლად.
|
ინტერესები, განსაკუთრებული მიდრეკილებები
|
საბას საყვარელი
საქმიანობაა ტელევიზორის ყურება, ასევე უყვარს ეზოში ბავშვებთან ერთად თამაში.
|
|
საგანმანათლებლო გარემოს შეფასება
|
საჭირო რესურსების ჩამონათვალი, რაც
მნიშნელოვანია სსსმ მოსწავლის სწავლის ხელშეწყობისთვის, მაგ ადამიანური ან/და
მატერიალური რესურსი
|
|
არსებული რესურსები
------------------------------------------------
საჭირო რესურსები
----------------------------------------------------
|
მოსწავლის საგნობრივი შეფასება სასწავლო წლის დასაწყისში
მოსწავლის სახელი-გვარი:
____________________________________
კლასი:
_______________________________________________________
საგანი:
_______________________________________________________
მასწავლებლის სახელი-გვარი:
__________________________________
თარიღი:
______________________________________________________
აქ იწერება მონაცემები
მოსწავლის მიღწევის დონის შესახებ, საგნობრივ პროგრამასთან მიმართებაში, სსსმ მოსწავლეს
აფასებს ყველა ის საგნის მასწავლებელი, რომელიც მას ასწავლის
შედეგების გრაფაში
შეიძლება ჩაიწეროს შედგები და ინდიკატორები
სხვადასხვა კლასის სტანდარტიდან სხვადასხვა მიმართულებისთვის და საგნებისთვის
მასწავლებლის დასკვნა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნების
საჭიროების თაობაზე
მასწავლებლის ხელმოწერა
––––––––––––––––––––––––––––––––
დირექტორის ხელმოწერა
––––––––––––––––––––––––––––––––––
|
შენიშვნა:
ეს ფურცელი გადამრავლდება ყველა საგნის მასწავლებლისთვის
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმა
თარიღი:20.09.2019
საგანი: ინგლისური
მასწავლებლის სახელი, გვარი მარინა ლივინა
მიმართულება: კითხვა
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური ან სემესტრული)
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი
სიტყვებისა და წინადადებების მოსმენა და გაგება.
|
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი
მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ
მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
2
3
|
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და სწორად
აღიქვას მასწავლებლის მითითება.
მოსწავლეს შეუძლია აუდიო მასალიდან
ამოიცნოს პერსონაჟები.
მოსწავლეს შეუძლია
მასწავლებლის მიერ ნათქვამი მარტივი წინადადების მოსმენა და გარმეორება.
|
ჩამოწერეთ
მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ
შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
|
1
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს ეუბნება ყოველდღიურად გამოყენებად ფრაზებს, შემდეგ ამეორებინებს.
მასწავლებელი
ამბობს და ასახიერებს მითითებებს. მეგალითად hands up, hands out, sit down,
stand up, sleep, wake up, open, close. მოსწავლე იმეორებს სიტყვებსაც და
ასახიერებს მათ.
მასწავლებელი
ასმენინებს აუდიო მასალას სადაც მარტივი მითითებებია მაგალითად sdand up, hands
up, open the door… მოსწავლე ისმენს თითოეულ მითითებას და სრულებს.
|
|
2
|
მასწავლებელი
ასმენინებს აუდიო მასალას სადაც ნაცნობი პერსონაჟების დიალოგებია. მოსწავლემ
უნდა დაასახელოს რომელი პერსონაჟები ლაპარაკობდნენ.
მასწავლებელი
მოსწავლეს ასმენინებს ნაცნობი პერსონაჟების ხმებს მოსწავლემ უნდა დაასახელოს
რომელი პერსონჟია.
|
|
3
|
მასწავლებელი
ამბობს მარტივ სიტყვებს და მოსწავლე იმეორებს.
მასწავლებელი
აუდიო მასალიიდან მოსწავლეს ასმენინებს სიტყვებს მოსწავლემ იმეორებს.
|
|
4
|
მოსწავლეს მასწავლებელი ეუბნება მარტივ
წინადადებებს. მოსწავლე იმეორებს წინადადებებს.
|
|
მიმართულება: წერა
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური ან სემესტრული)
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი
სიტყვებისა და წინადადებების გადმოწერა დაფიდან და წიგნიდან.
|
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი
მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ
მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
2
3
4
|
მოსწავლეს შეუძლია სიტყვებში
გამოტოვებული ასოების ჩასმა.
მოსწავლეს შეუძლია ტექსტიდან გადმოწეროს მასწავლებლის მიერ
მითითებული წინადადება.
მოსწავლეს შეუძლია ფერებს მიაწეროს შესაბამისი მნიშვნელობა ( RED, GREEN, BLACK, BLUE).
მოსწავლეს შეუძლია
დაფიდან გადმოწეროს ნაცნობი სიტყვები.
|
ჩამოწერეთ
მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ
შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
|
1
|
1.მოსწავლეს
ვაძლევთ სურათებს სადაც ქვემოთ მიწერილია მათი მნიშვნელობის აღმნიშვნელი
სიტყვები და ვთხოვთ წაიკითხოს.
2.მოსწავლეს
ვაძლევთ ინგლისურ სიტყვებს და ვთხოვთ შეუერთოს მის ქართულ მნიშვნელობებს,
რომელიც მეორე სვეტში არათანმიმდევრულად წერია.
3.მოსწავლეს
ვაძლევთ მარტივ სიტყვებს სადაც თითო ასოა გამოტოვებული ყველა სიტყვაში. გვერძე
წერია რამოდენიმე ასო, ამ ასოებიდან მოსწავლემ უნდა აირჩიოს შესაბამისი ასო და
ჩასვას გამოტოვებულ ადგილას.
4.მოსწავლეს
ვაძლევთ სტყვებს სადაც ასოებია გამოტოვებული. უნდა ჩასვას ასოები ისე, რომ
გამოვიდეს სიტყვა.
|
|
2
|
5.მოსწავლეს
ვაძლევვთ 5 სიტყვას, ამის შემდეგ ვაძლევთ ტექსტს და ვთხოვთ ეს 5 სიტყვა მოძებნოს
ამ ტექსტში და გადმოწეროს.
4.მოსწავლეს ვაძლევთ ტექსტს სადაც ზოგიერთი
წინადადება არის მონიშნული, მოსწავლემ უნდა გადმოწეროს მონიშნული წინადადებები
რვეულში.
|
|
3
|
მოსწავლეს
ვაძლევთ სურათებს ფერებთან დაკავშირებით, ამ სურათებზე ასახული ობიექტების ფერის
მიხედვით დახასიათება წერია ფურცლის მარჯვენა მხარეს. მოსწავლეს ვთხოვთ შეაერთოს
სურათი შესაბამის მნიშვნელობასთან.
მოსწავლეს
ვაძლევთ ფურცელს სადაც სხვადასხვა ფერებია. მოსწავლემ უნდა მიუწეროს ქვემოთ
შესაბამისი მნიშვნელობა.
|
|
4
5
|
მასწავლებელი დაფაზე წერს წინადადებებს. მოსწავლე
წინადადებებს იწერს რვეულში.
მასწავლებელი დაფაზე წერს წინადადებებს,
მოსწავლემ უნდა გადმოიწეროს მხოლოდ ის სიტყვები, რომელიც მისთვის ნაცნობია.
|
|
მიმართულება:
ზეპირმეტყველება
მოსწავლეს შეუძლია ასოებისა და მარტივი სიტყვების სწორად წარმოთქმა.
|
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი
მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ
მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
2
3
|
მოსწავლეს შეუძლია ასოების სწორად
გამეორება.
მოსწავლეს შეუძლია ასოთშეთანხმების
სწორად წარმოთქმა.
მოსწავლეს შეუძლია
მარტივი სიტყვების სწორად გამეორება.
|
ჩამოწერეთ
მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ
შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
|
1
|
მასწავლებელი ამბობს ასოებს მოსწავლე
იმეორებს სწორად.
მასწავლებელი ასმენინეს ასოების
აუდიო ვერსიას. მოსწავლე იმეორებს თითოეულ ასოს.
მოსწავლებელი ასმენინებს ABC სიმღერას, მოსწავლე ყვება ამ სიმღერას.
|
|
2
|
მოსწავლეს ვეუბნებით ასოთშეთანხმებების სწორად
წარმოთქმის წესებს, თითეულ ასოთშეთანხმებაზე მოგვყვას მაგალითი და მოსწავლეს
ვთხოვთ გაიმეოროს იგივე.
მოსწავლეს ვეუბნებით სიტყვებს, სადაც
ასოთშეთანხმებებია და ვთხოვთ გაიმეოროს.
მოსწავლეს ვუკითხავთ ორ მარტივ სიტყვას, სადაც
ერთში არის მოცემული ასოთშეთანხმება, მეორეში არა. მოსწავლეს ვთხოვთ გამოიცნოს
და დაასახელოს სიტყვა, რომელშიც ასოთშეთანხმებაა.
|
|
3
|
მოსწავლეს
ვასმენინებთ მარტივი სიტყვების აუდიოვერსიას და ვთხოვთ გაიმეოროს.
მოსწავლეს
ვეუბნებით სიტყვებს და ვთხოვთ გაიმეოროს.
მოსწავლეს
ვაძლევთ ობიექტების სურათებს და ვთხოვთ დაასახელოს თითეული მათგანი.
|
|
|
|
|
მიმართულება: კითხვა
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი სიტყვების გაშიფრვა.
|
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი
მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ
მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
2
3
|
მოსწავლეს შეუძლია
მარტივი სიტყვების დაკავშირება ნახატთან.
მოსწავლეს შეუძლია ასოთშეთანხმებების
სწორად წაკითხვა.
მოსწავლეს შეუძლია
მარტივი უცხო სიტყვების სწორად წაკითხვა.
|
ჩამოწერეთ
მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ
შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
|
1
|
მოსწავლეს
ვაძლევთ ბარათებს, სადაც საგნებია გამოსახული. მეორე ბარათებზე ამ საგნების
აღმნიშვნელი სიტყვები. მოსწავლემ უნდა დააკავშიროს სიტყვები ნახატთან და
წაიკითხოს ხმამაღლა.
მოსწავლეს
ვაძლევთ ნახატს, სადაც მისთვის ნაცნობი საგნებია გამოსახული. მოსწავლემ უნდა
დაასახელოს ეს საგნები.
|
|
2
|
მასწავლებელი
დაფაზე წერს ასოთაშეთანხმებებს, მოსწავლე კითხულობს ხმამაღლა.
|
|
3
|
მასწავლებელს მოაქვს მცირე ზომის მარტივი ტექსტი.
ის სიტყვები, რომლებშიც ასოთაშეთანხმებებია ხაზი აქვს გასმული. მოსწავლე
ხმამაღლა კითხულობს ამ სიტყვებს სწორად.
|
|
4
|
მასწავლებელი მოსწავლეს აკითხებს მცირე ზომის
მარტივ ტექსტს. მოსწავლემ უნდა დაასახელოს ის სიტყვები, რომელიც მისთვის ახალია.
მასწავლებელი დაფაზე წერს ახალ სიტყვებს,
მოსწავლე კითხულობს სწორად ამ სიტყვებს.
|
|
შენიშვნა:
ეს ფურცელი გადამრავლდება ყველა საგნის მასწავლებლისთვის
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი:
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
|
თვე
1
|
თვე
2
|
თვე
3
|
თვე
4
|
თვე
5
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
მიღწეული მოკლევადიანი მიზნების აღწერა ხდება
განმავითარებელი კომენტარით
მნიშვნელოვანია, ინდივიდუალურ სასწავლო
გეგმას თან ახლდეს სასწავლო წლის მანძილზე შესრულებული მოსწავლის ნამუშევრები, დავალებები.
No comments:
Post a Comment